3 tips voor een gezonde zomer

3 tips voor een gezonde zomer

Gezond de zomer in met Back to Health

.

Het is bijna zomer. Het wordt warmer en de dagen worden steeds langer. We gaan meer naar buiten en genieten van het zonnetje. Maar té enthousiast de zomer in, daar gaat je lichaam van protesteren. Hier zijn 3 tips om gezond bezig te zijn!

 .

Laat je pijntjes behandelen vóór je buiten aan de slag gaat

In de zomer krijgen we die kriebel: we willen allemaal buiten gaan tuinieren, wandelen en fietsen. Omdat je in de wintermaanden doorgaans minder beweging krijgt, kun je soms te snel te veel willen doen. En dat kan tegenvallen. Laat eerst je rug – en ook de rest van je lichaam – controleren door de chiropractor. Kleine afwijkingen kunnen soms ongemerkt blijven totdat we de spieren en gewrichten meer gaan belasten. De chiropractor behandelt verschillende klachten in de rug, nek, schouders en andere gewrichten.

Praktisch: wees verstandig en bouw je activiteiten rustig op, doe niet de hele tuin in één dag!

.

Bel of mail ons om een afspraak te maken voor een GRATIS ONDERZOEK

.

Drink genoeg water

Hoewel het ook in de winter verstandig is goed op je waterinname te letten, noemen we het vooral met warmer weer. In een heerlijk zonnetje is het belangrijk om goed te blijven drinken. Je zweet meer – vooral als je actief bent – en kunt daardoor veel sneller gehydrateerd raken dan je zelf denkt. Neem daarom regelmatig een pauze om te drinken. Zo’n pauze is bovendien ook heel goed voor je rug en andere spieren, als je bijvoorbeeld in de tuin bezig bent.

Praktisch: Heb je de neiging te vergeten voldoende te drinken? Probeer eens een alarm te zetten op je telefoon, dat je eraan herinnert dat het tijd is om een lekker koel glas water te nemen..

 

Zorg dat je voldoende energie hebt

Mensen kunnen in deze periode last hebben van voorjaarsvermoeidheid. Dit kan te maken hebben met een verstoorde melatonine- en serotoninespiegel. Deze verstoring is goed in balans te krijgen door het gebruik van een 5HTP supplement. Hierdoor heb je ‘s nachts een diepere slaap (zonder je overdag duf  of slaperig te voelen!). Ook zorgt het voor een positieve gemoedstoestand, minder verlangen naar koolhydraten en een verhoogde pijntolerantie.

Praktisch: Bij Back to Health raden we je het 5HTP supplement van Vitals aan: een hoge kwaliteit en puur natuur.

.

Naast 5HTP kan ook een tekort aan vitaminen en mineralen een rol spelen bij vermoeidheid. Vraag daarom gerust meer informatie en persoonlijk advies aan bij Back to Health.

.

Als laatste sluiten we graag af met een bonustip: als je de zon in gaat, smeer je dan altijd goed in met zonnebrandcrème. Het is de beste bescherming die je je huid kunt bieden.

.

Back to Health wenst onze patiënten een hele fijne zomer!